GGC wil jongeren perspectief bieden met online campagne

© Belgaimage
| Samen studeren zonder mondmasker en opnieuw op een normale manier naar de les kunnen gaan, is iets wat jongeren tijdens deze coronacrisis missen.

De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC) lanceert op sociale media de communicatiecampagne ‘Covid Breakers’. Die moet Brusselse jongeren eraan herinneren dat zij zelf het verschil kunnen maken in de uitweg uit deze coronacrisis.

Uit de resultaten van een steekproef van de GGC met een focusgroep van Brusselse jongeren (18 tot en met 25 jaar) blijkt dat de meeste jongeren het eens zijn over de verstrengde coronamaatregelen. Ze begrijpen waarom ze zijn ingevoerd, maar stellen zich tegelijkertijd wel vragen bij de avondklok. Die vinden ze overbodig, aangezien externe activiteiten toch niet mogelijk zijn tijdens een strenge lockdown.

'Geen aandacht voor ons'

Verder hebben ze het gevoel dat er met hun verzuchtingen geen rekening wordt gehouden. Ze betreuren dat een groot deel van de publieke en media-aandacht gericht is op bepaalde groepen (ouderen), bepaalde sektoren (winkels en horeca) of bepaalde beroepen (medisch personeel), maar er bijna geen aandacht is voor hun moeilijkheden of behoeften.

De bevraagden zeggen te ‘zweven tussen somberheid en een prangend verlangen om weer het ‘normale’ leven in te duiken’. Ze voelen zich triest, eenzaam, onzeker, gefrustreerd, moedeloos en kwaad omdat ze een aantal essentiële dingen moeten missen. Vrienden zien, plannen maken, maar ook studeren op een normale manier zijn antwoorden die vaak terugkeren.

‘Covid Breakers’

De drang naar een beter perspectief bij de jongeren is groot. En daarom lanceert de GGC online een campagne op sociale media onder de naam ‘Covid Breakers’. Die moet jonge mensen eraan herinneren dat zij zelf het verschil kunnen maken in de uitweg uit de coronacrisis.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?