Anderhalf jaar vertraging voor station Schuman

De werkzaamheden aan het trein-en metrostation Schuman zullen pas midden 2014 klaar zijn, en niet eind 2012 zoals eerder gepland was. De vertraging is volgens het kabinet van minister van Openbare Werken Grouwels (CD&V) te wijten aan de complexiteit van de werken.

Het bestaande metro- en treinstation Schuman wordt uitgebouwd tot een van de belangrijkste knooppunten van het openbaar vervoer in Brussel. Het station zal onder meer aansluiten op de nieuwe spoortunnel tussen Schuman en Josaphat. Het bestaande station krijgt nieuwe toegangen, hogere perrons en nieuw meubilair. Het metrostation moet een stuk aangenamer worden met nieuwe winkels en veel natuurlijke lichtinval.

Beliris startte de werkzaamheden in 2008. Sindsdien liggen zowel het metro- als treinstation er stoffig bij. De perrons en gangen zijn ook gedeeltelijk afgezet met vezelplaten. De loketten van het ondergrondse station zijn dan weer te vinden in een tijdelijke constructie op de esplanade onder het Berlaymont-gebouw.

De totale kostprijs van de renovatie bedraagt 74,6 miljoen euro, waarvan Beliris 30,1 miljoen euro op zich neemt en Infrabel 44,5 miljoen euro.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?