Brand door oververhitte batterij elektrische fiets in Evere: 15-jarige naar ziekenhuis

© PhotoNews

In Evere heeft het in de nacht van zaterdag op zondag gebrand in een huis in de Frans Léonstraat. Wellicht werd de brand veroorzaakt door een oververhitte batterij, die aan het opladen was in de garage van de woning.

De bewoners van het huis, een koppel en hun zoon van vijftien jaar, waren al in veiligheid gebracht toen de brandweer ter plaatse kwam. "Ze werden ter plaatse door een MUG-arts onderzocht en verzorgd. De tiener was bevangen door de rook en werd naar het ziekenhuis gebracht, zegt brandweerwoordvoerder Walter Derieuw.

De Brusselse brandweer kreeg het vuur snel onder controle, maar het duurde even om puin te ruimen omdat er veel in de garage stond. Er stonden onder meer elektrische fietsen en moto's.

Het lijkt erop dat de brand werd veroorzaakt door een oververhitte batterij die lag te laden. De brandweer raadt aan om uit te kijken bij het opladen van bijvoorbeeld een elektrische fiets, en dat bij voorkeur te doen in een ruimte waar een brandmelder hangt.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?