Keukenbrand in Sint-Pieters-Woluwe

De keukenbrand zorgde vooral voor rookontwikkeling.

Zondagochtend brak er een brand uit in de keuken van een appartement in Herendal. Er vielen geen gewonden maar het pand werd onbewoonbaar verklaard.

Omstreeks 11 uur rukte de brandweer van Brussel uit omwille van rookontwikkeling die uit het gebouw opsteeg. Het ging om een brand in een appartement op de zesde verdieping van een zeven verdiepingen tellende woonblok. Er was niemand aanwezig in het pand, en de rookontwikkeling beperkte zich vooral tot het appartement zelf.

De bewoners van de andere appartementen moesten niet geëvacueerd worden, en de brand was snel onder controle. Niettemin werd het pand wel onbewoonbaar verklaard.

Volgens de brandweer is de oorzaak van de brand nog te bepalen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

--- OPROEP. Reageer jij soms op online nieuwsartikels of wil je het wel eens proberen? Doe mee aan het RHETORIC-onderzoek en maak kans op een waardebon. Meer info en inschrijven

 

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?