Molenbeekse jongeren en BBDO organiseren 'buikloop'

© brusselnieuws.be
19/12/2011
Enkele tientallen allochtone jongeren nodigen vrijdag bekende mensen uit om over hun buik te komen lopen, ten voordele van Music For Life. Reclamebureau BBDO, een tijdje geleden nog in het nieuws met klachten over criminaliteit in Molenbeek, sponsort het evenement.

Music For Life, de ondertussen traditionele eindejaarsactie van Studio Brussel, staat dit jaar in het teken van de strijd tegen diarree of 'buikloop'.

Jongerenwerking Foyer organiseert daarom zelf een 'buikloop'; vrijdag om 14 uur wordt er een 200 meter lange rode loper uitgerold in de Scheldestraat. Een paar tientallen jongeren gaan daarop liggen en nodigen een BV uit om tegen betaling over hun buiken te lopen. Per deelnemende jongere doneert reclamebureau BBDO 5 euro aan Music for Life.

"Maar de actie komt ook de sociale cohesie in de wijk ten goede," meent Jan Kayaert van Foyer. BBDO trok immers enkele maanden geleden aan de alarmbel omwille van de toenemende agressie in de wijk en tegen het personeel. Het reclamebedrijf dreigde ermee weg te trekken uit de buurt. Maar de laatste tijd zijn er minder klachten. Dit initiatief moet de buurt en het bedrijf dichter bij elkaar brengen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Sint-Jans-Molenbeek, Samenleving

Lees ook

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni