Sibelga-medewerker redt Evers gezin van CO-vergiftiging

© Photonews

Een medewerker van netbeheerder Sibelga heeft woensdag de bewoners van een huis in Evere behoed voor een CO-vergiftiging. De man zelf werd voor verzorging overgebracht naar het ziekenhuis, maar de bewoners van het pand waren ongedeerd.

De Sibelga-medewerker was in de woning in de Pierre Van Obbergenstraat in Evere om er de tellerstand op te nemen. Toen hij daarvoor afdaalde in de kelder van de woning, ging zijn CO-meter af. De man verwittigde daarop de brandweer, die ter plaatse kwam en vaststelde dat de gasbrander in de kelder bij iedere opstart een grote hoeveelheid CO produceerde. De Sibelga-medewerker werd overgebracht naar het ziekenhuis en de gasbrander werd afgesloten.

Op het gelijkvloers van de woning werd een kleine CO-concentratie vastgesteld maar bij nazicht bleek dat de bewoners geen alarmerende CO-concentraties in het bloed vertoonden. Zij moesten dan ook niet naar het ziekenhuis gebracht worden.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?