Vrouw en kleinzoon getroffen door CO-vergiftiging in Anderlecht

© PhotoNews

Een inwoonster van Anderlecht en haar kleinzoon zijn maandagavond naar het ziekenhuis gebracht met een CO-intoxicatie. Dat meldt de Brusselse brandweer. Beiden verkeerden niet in levensgevaar.

De vrouw had maandagavond naar de noodcentrale gebeld omdat ze vreesde voor een gaslek, maar bij verdere navraag bleek dat er vermoedelijk koolstofmonoxide was vrijgekomen.

De hulpdiensten trokken daarop naar de flat van de vrouw in de Ferdinand Crapsstraat en troffen daar de vrouw en haar kleinzoon aan. Ze verkeerden niet in levensgevaar.

Beiden werden naar het ziekenhuis gebracht terwijl de brandweer op zoek ging naar de oorzaak van de vergiftiging. Dat bleek de kolenkachel te zijn. Die werd uitgeschakeld en het appartement werd grondig verlucht.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?