Op het tweede verdiep barstten de ramen

Flat in Laken onbewoonbaar na ontploffing batterij van elektrische step

RV
© BRUZZ
17/04/2023

In een appartementsgebouw in Laken is maandagmiddag de batterij van een elektrische step ontploft. De explosie was zo groot dat de vensters uit de ramen werden geblazen.

De Brusselse brandweer is om iets voor 12 uur uitgerukt voor een explosie op de tweede verdieping van een flatgebouw met vier verdiepingen in de Verhoevenstraat in Laken. De batterij van een elektrische step was ontploft. Door de kracht van de detonatie werden de vensters uit de ramen geblazen.

“De bewoners waren nog allemaal in hun pyjama en zagen zwart van de rook,” vertelt Ali Elhammouti, bewoner van nummer 11. “Niet lang daarna explodeerde het raam.” De verdieping waar de explosie plaatsvond is onbewoonbaar verklaard.

De Brusselse brandweer wijst op de gevaren van dergelijke batterijen. "Deze dagdagelijkse gebruiksvoorwerpen dienen gebruikt te worden met de nodige waakzaamheid en voorzichtigheid," aldus woordvoerder Walter Derieuw.

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni