Twee volwassenen en baby naar ziekenhuis na CO-intoxicatie

© PhotoNews
| De Brusselse brandweer.

Twee personen en een baby zijn deze ochtend omstreeks 4 uur naar het ziekenhuis gebracht nadat ze een CO-vergiftiging opliepen in hun appartement. De betrokkenen zijn buiten levensgevaar.

De vergiftiging was het resultaat van een 'ritueel' in een hermetisch afgesloten slaapkamer. Onder andere houtskool werd er verbrand. De verbrandingsgassen hebben de vergiftiging veroorzaakt.

"Hun leven is gelukkig niet in gevaar," klinkt het bij Walter Derieuw, woordvoerder van de Brusselse brandweer. "Ik wil zo sterk mogelijk benadrukken dat mensen moeten zorgen voor een goede afvoer van de verbrandingsgassen, een goede ventilatie en de aanvoer van verse lucht, om dergelijke ongelukken te vermijden."

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Oproep: Lees of reageer je wel eens op online comments, op nieuwssites of social media? Wil jij bijdragen aan een constructief online debat? Doe dan nu mee met het RHETORiC-onderzoek en ontvang een waardebon. Meer info en inschrijven.

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?