BRZ 20240911 006 Thierry Geerts 7

Bart Dewaele

| Thierry Geerts

Brusselse Kamer van Koophandel lanceert nieuw logo en bijhorende campagne

© Belga
05/02/2025

De Brusselse Kamer van Koophandel (Beci) heeft dinsdagavond tijdens de nieuwjaarsconferentie een nieuw logo en bijhorende campagne onthuld. Daarmee hoopt Beci de belangenbehartiging van Brusselse bedrijven te versterken. Dat meldt de organisatie in een persbericht.

Met de vernieuwingsoperatie wil Beci voortbouwen op de eigen geschiedenis en rol: namelijk het versterken en vertegenwoordigen van de Brusselse ondernemers en bedrijven. De Brusselse Kamer van Koophandel bestaat sinds 1703. "Tijdens de drie eeuwen van zijn bestaan is de organisatie altijd in staat geweest om te evolueren als reactie op de behoeften van de ondernemingen", klinkt het bij de organisatie.

De laatste vernieuwingsoperatie van de Kamer van Koophandel in Brussel gaat gepaard met de onthulling van een gloednieuw bedrijfslogo. "Met deze nieuwe identiteit wordt Beci sterker, zichtbaarder en vastberadener dan ooit om de belangen van de Brusselse ondernemingen te verdedigen."

Volgens de Brusselse Kamer van Koophandel is 'Durf' het woord dat die transformatie begeleidt. "Samen met de bedrijven durven we te dromen van een sterker, moderner en meer inclusief Brussel."

De lancering gaat gepaard met een campagne om zowel bekende als onbekende ondernemers te eren. De campagne 'Durf Brussel' is volgens Beci een uiting van trots op het Brusselse ondernemerschap. Dit ondernemerschap, "momenteel verzwakt door de afwezigheid van een regering in Brussel", heeft stabiliteit en steun nodig.

In deze bijzonder onzekere situatie is het versterken van ons gewest een noodzaak. "De rol van Beci is daarom des te belangrijker in het ondersteunen en verdedigen van onze 35.000 Brusselse ondernemers."

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni