TV-interview met Morris de tekenaar van Lucky Luke, in de bibliotheek van het Belgisch Stripmuseum

| TV-interview met Morris de tekenaar van Lucky Luke, en Roba, tekenaar van Bollie en Billie, in de bibliotheek van het Belgisch Stripmuseum (archiefbeeld).

Brussel aast op Britse audiovisuele sector

TDN
© BRUZZ
08/01/2020

Staatssecretaris voor Buitenlandse Handel Pascal Smet (one.brussels) start een Brexit-campagne om de audiovisuele sector van het Verenigd Koninkrijk naar Brussel te loodsen. Een recente studie zet de concurrentievoordelen van de hoofdstad ten opzichte van andere Europese steden in de verf.

Daarover schrijven de kranten La Capitale, L'Echo en Het Nieuwsblad woensdag.

De Brusselse regering bestelde een studie om het ondernemingsklimaat van Brussel te vergelijken met dat van andere Europese steden zoals Amsterdam, Dublin en Parijs. Conclusie: Brussel is na de Brexit de Europese stad met het meest gunstige ondernemingsklimaat in de audiovisuele sector.

Volgens het verslag is de licentieregeling voor de audiovisuele sector in het Brussels Gewest relatief eenvoudig, zijn er geen licentiekosten aan verbonden en is de duur van de licentie onbeperkt, op voorwaarde dat er aan de vestigingscriteria wordt voldaan. Vergeleken daarmee hebben Amsterdam, Dublin en Parijs een erg ingewikkeld systeem.

Nu het Verenigd Koninkrijk over iets meer dan drie weken de Europese Unie verlaat, publiceert het Brussels Gewest dat verslag om Britse audiovisuele bedrijven te overtuigen om zich in de Belgische hoofdstad te vestigen. Onder meer initiatieven als het Reyerspark, de Tax Shelter en screen.brussels worden aangehaald als belangrijke aantrekkingsfactoren.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel, Economie, Pascal Smet, brexit

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni