Brussel plaatst voetganger centraal in nieuwe campagne

© Brussel Mobiliteit
| Eén van de 'herlaadpunten'.

Het Brussels Gewest is een nieuwe bewustmakingscampagne gestart om Brusselaars te motiveren korte afstanden te voet af te leggen. De campagne ‘Ontdek je voeten’ is gekozen als hoofdthema van de Week van de Mobiliteit.

De ietwat eigenzinnige campagne is bedoeld om mensen bewust te maken dat korte afstanden ook vaak te voet afgelegd kunnen worden. Er wordt benadrukt dat ‘voeten gratis zijn en overal herlaadbaar. Overal in Brussel zal de voetganger herlaadplekken kunnen vinden, namelijk zitbanken.’

Woordvoerder van Brussel Mobiliteit Steven Fierens benadrukt dat de campagne onderdeel is van een breder plan. “Naast deze sensibilisering is het essentieel dat de voetgangersinfrastructuur en toegankelijkheid van de openbare ruimte verbetert. Brussel Mobiliteit is daarom gestart met een meerjarenplan voor het onderhoud van de trottoirs, met een budget van 6 miljoen euro in 2021.” Brussel biedt ook ondersteuning aan de nieuwe vzw walk.brussels, dat alles wat belangrijk is voor voetgangers moet samenbrengen.

Uit onderzoek blijkt dat, mede door de coronacrisis, meer Brusselaars belang hebben bij betere infrastructuur. 71% van hen geeft aan dat de coronacrisis een aanleiding biedt om bredere stoepen aan te leggen, ook als dat ten koste gaat van de ruimte voor de auto.

Ontdek je Voeten
© Brussel Mobiliteit
| Eén van de nieuwe campagneposters.

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?