Parkeren op de Vleurgatsesteenweg in Elsene

Parkeeragentschap werft 30 extra mensen aan om beter bereikbaar te zijn

SDS
© BRUZZ
20/11/2020

Gewestelijk parkeeragentschap Parking.brussels werkt sinds begin november met een callcenter, om beter bereikbaar te zijn. Daarnaast krijgt de rest van de klantendienst ook versterking. Het agentschap kampte de afgelopen tijd met een groot personeelstekort, waardoor vele klanten pas laattijdig reactie kregen op mails of telefoons.

Dat laat het agentschap weten aan BRUZZ. De klantendienst van Parking.brussels bereiken was afgelopen zomer een loodzware opdracht, zo bleek uit vele getuigenissen. Telefoons en mails werden dagenlang niet beantwoord, waardoor de bedragen van mogelijk onterechte boetes bleven oplopen.

Het parkeeragentschap erkende het probleem. Door de groei naar tien gemeenten die hun parkeerbeleid aan het gewestelijke agentschap toevertrouwen zijn er structureel meer klanten te bedienen. Bovendien was er door de vakantieperiode en een aantal werknemers dat in quarantaine zat, minder personeel aan het werk.

Nederlandstaligen

"In elk loket staan vijf personeelsleden, en dat zijn dezelfde mensen die ook de e-mails en telefoontjes moeten beantwoorden", liet Parking.brussels in augustus weten. Daar is nu een mouw aan gepast. Om de werklast van de medewerkers van de antennes te verlichten, heeft het agentschap acht mensen aangeworven die sinds begin november instaan voor het beantwoorden van telefoontjes. Het callcenter gaat binnenkort nog twee extra personen aannemen.

"Zo verbeteren we de bereikbaarheid en de gebruiksvriendelijkheid", zegt woordvoerster Sara Jasmes. Het telefoonnummer van het parkeeragentschap blijft hetzelfde als voordien.

Daarnaast is de klantendienst bezig om nog eens 19 mensen aan te werven, zodat de echte en virtuele wachtrijen ook elders worden opgelost. "Het blijft wel een algemene problematiek om Nederlandstaligen te vinden", geeft Jasmes nog mee.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel, Mobiliteit, Parking.Brussels, gewestelijk parkeeragentschap, Parkeeragentschap, Sara Jasmes, personeelstekort, callcenter

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni