84 procent van de meldingen op Fix My Street opgelost in 2021

CD
© BRUZZ
26/01/2022
Updated: 26/01/2022 15.35u

Brussel Mobiliteit en het CIBG (Centrum voor Informatica voor het Brusselse Gewest) hebben voor 2021 een balans opgemaakt voor Fix My Street met 75.784 gemelde incidenten. 83,94% van die incidenten werd in de loop van het jaar opgelost.

Fix My Street is een website en een app waar de bevolking en overheden problemen in de openbare ruimte kunnen melden. In 2021 meldden 8.629 gebruikers in totaal 75.784 defecten in de openbare ruimte, een stijging van 23,03% in het aantal gebruikers en van 7,59% in het aantal meldingen. Elke gebruiker meldt gemiddeld 2,8 incidenten. 73% van de incidenten werd gemeld door nieuwe gebruikers. De app zelf werd 5.644 keer gedownload in 2021.

"Fix My Street is het zoveelste voorbeeld van hoe technologie het dagelijkse leven van de Brusselaars kan veranderen. De voordelen zijn talrijk en dragen bij tot kwalitatievere overheidsdiensten," zegt Brussels minister van Digitalisering Bernard Clerfayt (Défi).

Openbare netheid

De meest gemelde incidenten gaan over openbare netheid (56,1%), de wegen (18,63%), signalisatie (8,46%) en straatmeubilair (8,06%). De overige klachten gaan, in dalende volgorde, over verlichting, achtergelaten voertuigen, beplantingen, monumenten, de beveiliging van gebouwen en de bruggen en tunnels.

"Ik ben verheugd dat Fix My Street steeds doeltreffender en populairder wordt bij de Brusselaars,” zegt Brussels minister van Mobiliteit, Elke Van den Brandt (Groen). “En ik ben nog blijer dat de tijd nodig om kleine en grote infrastructuurproblemen op te lossen en te herstellen, dankzij onze onderhoudsteams, steeds korter wordt.” In 2017 duurde het nog 146,7 dagen om een probleem op te lossen. In 2021 zijn het er nog 23,4.

Ook worden steeds meer incidenten gemeld en opgelost. Sinds de lancering in 2013 werden dankzij Fix My Street 3.38385 incidenten of problemen in de openbare ruimte verholpen.

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni