Brand in restaurant Stevinsstraat

© PhotoNews

Zaterdagavond rond 22:20 brak er een brand uit op de hoek van de Stevinstraat en de Archimedesstraat. Het gebouw met twee verdiepingen was volledig gewijd aan restauratie volgens de woordvoerder van de Brusselse brandweer. Er was niemand in het gebouw en er vielen geen slachtoffers.

Het ging om een vuur aan het dak. Pompiers vielen het vuur van drie verschillende kanten aan, met een ladder aan de kant van de Stevinstraat, een andere in de Archimedesstraat en een binnen het gebouw. De tegels en de beschermende platen van het plafond moesten gedemonteerd worden omdat de brand in de dakisolatie opsteeg. Een kleine restaurantkeuken op de bovenste verdieping moest ook half worden gedemonteerd.

De brandweer kon voorkomen dat het vuur zich naar naburige huizen verspreidde. Ze bleven drie uur ter plekke De oorzaak van de brand was een ongeluk, verzekert woordvoerder Walter Derieuw, meer details over de precieze oorzaak kon hij niet delen.

Gas en elektriciteit werden afgesloten en er is waterschade in het hele gebouw. De jaarlijkse vakantie eindigde net in het restaurant, dat nu niet kan worden geopend zoals gepland.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?