Brandweer voorkomt brand door vergeten pizza in oven

Preventiecampagne rookmelders

In Evere moest de brandweer in de nacht van woensdag op donderdag tussenkomen nadat een man een pizza uit de oven was vergeten te halen, voor hij in slaap viel. Er was veel rookontwikkeling. De man kon gered worden dankzij een rookmelder.

Afgelopen nacht werd de brandweer opgeroepen voor rookontwikkeling in een appartement in de Hendrik Consciencelaan in Evere. Op de tweede verdieping forceerde de brandweer een deur van een appartement waaruit veel rook kwam. 

In het appartement trof de brandweer een man die in een diepe slaap lag. De man werd wakker gemaakt en naar buiten gebracht. De oorzaak van de rook was een oven die nog aan stond. "In de oven troffen we een verkoolde pizza aan", aldus brandweerwoordvoerder Walter Derieuw. 

Een bewoner van het appartement eronder had een rookmelder gehoord, waarop hij de brandweer verwittigde. "Dankzij de rookmelder en de waakzame buur werd erger vermeden", zegt Derieuw. 

De bewoner van het appartement mocht ter plaatse blijven nadat het appartement verlucht werd. 

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?