CO-intoxicatie in Schaarbeek: slechte afvoer en sterke wind de oorzaak

© PhotoNews
| CO-vergiftiging op de loer.

Zaterdagnamiddag rond 15 uur werd de brandweer en een ziekenwagen opgeroepen voor een geval van CO-vergiftiging. Een meisje van 14 jaar was onwel geworden in haar woning in Schaarbeek. Het slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis maar haar leven is niet in gevaar. Volgens de brandweer was de afvoer van de verbrandingsinstallatie niet in orde. De sterke wind speelde vermoedelijk een rol in de slechte afvoer van de gassen.

De vergiftiging werd veroorzaakt door een slechte afvoer van de verbrandingsgassen van de boiler in de badkamer. Volgens woordvoerder Walter Derieuw was of de installatie niet conform, of blies de stormwind de gassen terug in de afvoer. Sibelga verzegelde de installatie en zal ook overgaan tot de controle van de installaties in de andere appartementen van het gebouw.

Derieuw wenst eraan te herinneren dat een tweejaarlijkse controle van de ketel verplicht is: "Tegelijkertijd wordt ook de afvoer van de verbrandingsgassen nagekeken.Tevens is het aan te raden jaarlijks de ketels te laten onderhouden door een erkend technieker. De aanvoer van verse lucht en een goede ventilatie zijn noodzakelijk".

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?