Le 77 en Blu Samu maken campagnelied voor Unicef

De Brusselse hiphopartiesten Le 77 en Blu Samu hebben samen met Pasi&Cloos een lied geschreven voor de nieuwe kinderrechtencampagne van Unicef onder de noemer #Doyouhearmenow. Volgens Unicef worden jongeren te weinig gehoord. Dat wil de organisatie met deze campagne veranderen.

Het is vandaag internationale Kinderrechtendag. Precies dertig jaar geleden werd het Kinderrechtenverdrag aangenomen door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. Vandaag start Unicef een nieuwe campagne, onder de noemer #Doyouhearmenow. Die campagne moet kinderen aanzetten om hun mening te geven en hun stem te laten horen.

Voor die campagne 'betoogden' gisteren zo'n 150 mannen, allemaal vijftigers in een maatpak, met protestborden over uiteenlopende thema's. "Het is een feit dat het vooral blanke mannen van rond de vijftig in maatpak zijn die gehoord worden. En dus vragen jongeren zich helemaal terecht af: moeten wij blanke vijftigers in een maatpak zijn om gehoord te worden", klinkt het in een persbericht van Unicef.

De kinderrechtenorganisatie wil met de campagne vooral jongeren van 13 tot 18 jaar aanspreken en lanceert daarom ook een lied en een videoclip. Die werden samen met Brusselse hiphopartiesten Le 77 en Blu Samu gemaakt.

De campagne loopt nog tot begin december. Via de website doyouhearmenow.be wil Unicef jongeren en kinderen nog aanzetten om een boodschap te plaatsen rond thema's die zij belangrijk vinden. Unicef zal die boodschappen later verwerken in een aanbeveling naar de politiek toe.

aze
© Unicef België

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Oproep: Lees of reageer je wel eens op online comments, op nieuwssites of social media? Wil jij bijdragen aan een constructief online debat? Doe dan nu mee met het RHETORiC-onderzoek en ontvang een waardebon. Meer info en inschrijven.

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?