Nieuwe app 'Le Bon Plan' geeft Brusselaars toegang tot gezondheidsinformatie

De vzw DUNE (Dépannage d'Urgence de Nuit et Echanges) heeft maandag in samenwerking met Brussel Preventie & Veiligheid de vernieuwde app 'Le Bon Plan' en zestig nieuwe, interactieve kiosken in de openbare ruimte voorgesteld. Deze tools moeten de toegang tot de gezondheidszorg in het Brussels gewest verbeteren voor alle Brusselaars.

Le Bon Plan, de gids voor sociale en gezondheidsinformatie in Brussel, bestaat al vijftien jaar in de vorm van een papieren agenda die met een bijgevoegde kaart een overzicht biedt van alle sociale en medische steunpunten in de negentien Brusselse gemeenten. Sinds 2017 bestaat de gids ook als de gelijknamige app Le Bon Plan, maar de nieuwe versie die nu gelanceerd wordt, zet een grote stap vooruit. De app is voortaan in drie talen (Nederlands, Frans en Engels) beschikbaar, heeft een verbeterd design en ergonomie en is beschikbaar op zowel iOS als Android.

In de app is de informatie netjes en praktisch onderverdeeld. De gebruiker ziet er niet enkel de noodnummers, maar krijgt er per categorie, zoals 'Hygiene en voeding' of 'Sociale bijstand', een overzicht van de organisaties en centra waarbij ze terecht kunnen. Volledig nieuw is dat al deze informatie nu ook verzameld zit in 60 kiosken die over 40 metrostations in Brussel zijn verspreid.

De vzw wil met die tools een impact hebben op levenskwaliteit van de Brusselaars en anderzijds een praktisch instrument voorzien voor alle betrokken actoren.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?