Vier mensen gered uit brandend flatgebouw in Sint-Lambrechts-Woluwe

© Peter Dhondt-BRUZZ
| De Brusselse brandweer moest gebruik maken van een brandladder om vier mensen uit het flatgebouw te evacueren.

De brandweer heeft vrijdagnacht vier mensen gered uit een brandend flatgebouw in Sint-Lambrechts-Woluwe. De brand ontstond nadat de elektriciteitskast in de kelder vuur had gevat. Vier mensen moesten met een brandladder worden geëvacueerd uit het gebouw. Daarbij raakte niemand gewond. De bewoners konden nadat het vuur gedoofd was en het gebouw grondig verlucht was hun woning opnieuw betreden.

In de Paul Heymanslaan in Sint-Lambrechts-Woluwe is in een flatgebouw vrijdagavond omstreeks 22 uur brand ontstaan. De oorzaak daarvan was een elektriceitskast in de kelder die vuur had gevat.

De brandweer was snel ter plaatse en moest een gezin van vier personen met twee jonge kinderen uit het gebouw evacueren met een brandladder. Niemand raakte daarbij gewond. De vader werd door een arts ter plaatse wel onderzocht, maar moest niet naar het ziekenhuis worden overgebracht voor verdere verzorging.

Energieleverancier Sibelga sloot de stroomtoevoer tijdelijk af om de elektriciteitskast te onderzoeken en de oorzaak van het defect te achterhalen. Nadat de brandweer het vuur gedoofd had en het gebouw voldoende was verlucht, kon de familie opnieuw haar intrek nemen in het appartement.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?