Vier personen naar ziekenhuis met CO-vergiftiging in Laken

© PhotoNews
| Noodnummer brandweer (archiefbeeld).

In Laken zijn donderdagnacht vier personen naar het ziekenhuis gebracht met een CO-intoxicatie. Het gaat om twee ouders en hun twee kinderen van 3 en 4 jaar. Geen van hen verkeerde in levensgevaar.

Het was de vader die donderdagavond omstreeks 23.30 uur de brandweer verwittigde toen hij thuiskwam in de gezinswoning in de Charles Demeerstraat, en zijn echtgenote bewusteloos aantrof. Zijn kinderen lagen heel diep in slaap en zelf werd de man misselijk en had hij erge hoofdpijn. In afwachting van de komst van de brandweer zette de man zelf al de verwarmingsketel uit.

Bij aankomst stelde de brandweer inderdaad een hoog CO-gehalte vast, waarna de vier slachtoffers met zuurstofmaskers uit het appartement werden gehaald en overgebracht naar het ziekenhuis.
De oorzaak van de CO-intoxicatie lag vermoedelijk bij een slechte afvoer van de verbrandingsgassen, waarbij de slechte weersomstandigheden mogelijk ook een rol gespeeld kunnen hebben.

Sibelga sloot de gastoevoer af in het hele gebouw en zal de verwarmingsinstallatie laten nakijken door een technicus. De bewoner van het gelijkvloers besloot in zijn flat te blijven, de bewoners van de tweede verdieping konden elders opgevangen worden.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Oproep: Lees of reageer je wel eens op online comments, op nieuwssites of social media? Wil jij bijdragen aan een constructief online debat? Doe dan nu mee met het RHETORiC-onderzoek en ontvang een waardebon. Meer info en inschrijven.

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?