© BRUZZ

Appartement onbewoonbaar door brand in Ukkel

© Belga
28/03/2023

In Ukkel heeft maandagavond een brand gewoed in een appartement. Daarbij vielen geen gewonden maar de flat is onbewoonbaar. "Het vuur is ontstaan door een oververhitte pan met olie op een elektrisch fornuis", zegt brandweerwoordvoerder Walter Derieuw.

Het vuur in het gebouw met twee verdiepingen in de Gabriellestraat ontstond omstreeks 18.30 uur, in een duplex op de tweede verdieping, aldus de woordvoerder: "Oorzaak van de brand was een oververhitte pan met olie op een elektrisch fornuis, waarna het vuur zich heeft uitgebreid naar de keuken. De aanwezige bewoonster heeft zichzelf wijselijk in veiligheid gebracht, en we hebben het vuur kunnen blussen, maar het appartement is door de brand onbewoonbaar."

Omdat de temperatuur bij een pan olie op het vuur niet te meten is, raadt de brandweer aan om een elektrische frituurketel te gebruiken met een ingebouwde thermostaat om een optimale veiligheid te garanderen. "Laat tevens geen potten op het vuur zonder toezicht", klinkt het nog.

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie