Brusselse mini-onderneming valt in de prijzen

© Ismaïl Rasheed

Zo’n 70 Vlaamse, Waalse en Brussel mini-ondernemingen hielden zaterdag een verkoopdag in Brussel. Cocktailbrouwerij Tchin UP van het Heilig-Hartcollege in Ganshoren viel er in de prijzen.

Tchin up brouwt alcoholvrije cocktails gemaakt op basis van lokale hoeveproducten. “Zo is er de Safronia, een cocktail op basis van zoete appelen en met saffraan van Belgische teelt”, zegt Ismaïl Rasheed aan BRUZZ. “Wij proberen zo lekkere hoeveproducten naar Brussel te brengen.”

Op de verkoopdag in winkelcentrum Docks gingen mystery shoppers en juryleden langs de standjes, waarna ze prijzen uitreikten. De eerste ging naar mini-onderneming Glassic van het Sint-Janscollege in Meldert. Zij verzamelen flessen bij lokale restaurants, om er glazen van te maken.

Tchin UP sleepte de tweede prijs in de wacht dankzij de zelfgebouwde verkoopstand. Deze Brusselse minionderneming was ook de grote favoriet van de andere miniondernemingen want in de wedstrijd van ‘jongeren voor jongeren’ kreeg zij van haar concullega’s de meeste stemmen.

Chainz van Don Bosco Groot-Bijgaarden sleepte met haar eigen kledinglijn dan weer de prijs voor beste stand in de wacht. De prijs voor beste verkoopstrategie ging naar Stress-Solution uit het Heilig-Hart College in Halle.

De verkoopdag is een initiatief van de Vlaamse Jonge Ondernemingen (Vlajo) en Les Jeunes Entreprises (LJE). Aan het event namen zeventig mini-ondernemingen deel: kleine bedrijfjes die in de schoot van een school worden opgericht, met de bedoeling de ondernemingszin aan te wakkeren.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Oproep: Lees of reageer je wel eens op online comments, op nieuwssites of social media? Wil jij bijdragen aan een constructief online debat? Doe dan nu mee met het RHETORiC-onderzoek en ontvang een waardebon. Meer info en inschrijven.

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?