Gewest lanceert campagne in Londen om Britse bedrijven te lokken

© VT/BRUZZ
| Cécile Jodogne (Défi) vertelt over de troeven van Brussel in de Belgische ambassade in Londen.

Bedrijven overhalen om na de Brexit (een deel van) hun activiteiten naar Brussel te verhuizen. Dat is het doel van de nieuwe campagne van het Gewest. Er komt een nieuwe website en in Londen worden er drie grote seminaries georganiseerd om geïnteresseerden over de streep te trekken.

Hoewel het momenteel nog niet duidelijk is hoe de Brexit precies zal verlopen – het Britse Lagerhuis stemt pas volgende week over het Brexit-akkoord dat premier Theresa May met de Europese Unie gesloten heeft – onderneemt het Gewest nu al actie om bedrijven naar Brussel te halen.

Daarvoor lanceert staatssecretaris van Buitenlandse Handel Cécile Jodogne (Défi) een nieuwe campagne: The Future is Close. Brussels is Yours. “Met deze campagne richten we ons op drie specifieke sectoren waarin Brussel veel potentieel heeft: banken en verzekeringsmaatschappijen, de audiovisuele en de farmaceutische sector,” legt Jodogne uit aan BRUZZ.

“We hebben die sectoren geselecteerd omdat die nu al sterk ontwikkeld zijn in Brussel. Wij willen tonen dat Brussel wat te bieden heeft, denk aan de geografische ligging en de multiculturele samenleving.”

Seminaries

Voor elke sector organiseert Jodogne in de Belgische ambassade in Londen een speciaal seminarie. Tijdens dat evenement zullen specialisten uitleg geven over hoe die sector in ons land in elkaar zit.

Op dinsdag werd de eerste sessie georganiseerd. Die was gewijd aan het bankwezen en de verzekeringsmaatschappijen, Naast een vijftigtal geïnteresseerden waren ook enkele vertegenwoordigers van de Nationale Bank van België en van het FSMA, de Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten, aanwezig.

Daarnaast wordt er bericht over de campagne in de Britse media en is er een nieuwe website waarop alle informatie gebundeld staat.

In april wordt de campagne afgesloten met een groot slotevenement. “Dan nodigen we alle bedrijven die interesse hebben getoond in Brussel nog eens uit,” aldus Jodogne nog.

Voor de campagne wordt 400.000 euro uitgetrokken.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?