Nieuwe pop-up ruimte voor startende ondernemers in Sint-Gillis

© KH
| De pop-upruimte bevindt zich in Tri Postal, vlakbij het Zuidstation in Sint-Gillis.

Hub.brussels, het gewestelijk agentschap voor bedrijfsondersteuning, heeft in het gebouw van Tri Postal in Sint-Gillis een nieuw commercieel starterscentrum geopend voor kandidaat-handelaars. Geselecteerde ondernemers kunnen er gedurende enkele maanden hun producten tentoonstellen en verkopen, vooraleer de grote sprong te wagen.

Vier jaar na L'Auberge Espagnole in Etterbeek, de eerste commerciële incubator van hub.brussels, en een jaar na de komst van Kokotte, de Brusselse horeca-incubator, is dit het derde starterscentrum van het gewestelijk agentschap. Het bijzondere aan de nieuwe zaak is dat er naast een verkoopruimte ook een atelier van 55 vierkante meter is waar kandidaten hun product kunnen ontwikkelen.

Ethisch, duurzaam en lokaal

De jury ziet er bij de selectie op toe dat de concepten een ethische, duurzame en soms lokale consumptie bevorderen."Deze nieuwe 'Auberge espagnole' drukt de wil uit van de Brusselse regering om initiatieven en hulpmiddelen te ontwikkelen die ondernemers, handelaars en ambachtslieden toelaten hun ideeën op voorhand te testen. Door in te zetten op ambachtelijk ondernemen en lokale productie, kiest het gewest ook voor economische transitie", zegt Barbara Trachte, Brussels staatssecretaris voor Economische Transitie.

De eerste kandidaat-handelaars die hun intrek hebben genomen in het starterscentrum in Sint-Gillis zijn H.O.C., met zijn personaliseerbare jassen, en Bisc'OUI!, met zijn assortiment biologische artisanale koekjes. Zij blijven er tot eind maart, betalen daarvoor 500 euro huur per maand, en krijgen ook persoonlijke coaching. Wie graag de volgende huurder wil zijn, kan zich nog tot 19 oktober 2020 kandidaat stellen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?