Gemeenteraadsleden MR nodigen MIVB-baas uit om lijn 36 te bezoeken

© Photonews
| Een bus van de MIVB.

Twee liberale gemeenteraadsleden stuurden een brief aan Brieuc de Meeûs waarin ze de vele problemen van de buslijn 36 aan de kaak stelden.

“Ondanks verzoekschriften evolueert de situatie van bus 36 niet. Daarom willen we u graag uitnodigen om een ​​dag met ons door te brengen op de Brusselse bus, die waarschijnlijk de minst efficiënte van het MIVB-netwerk is. "

Zo begint de brief geschreven door de gemeenteraadsleden Muriel Godhaird (MR) en Etienne Dujardin (MR), gericht aan Brieuc de Meeûs, CEO van de MIVB.

Constante vertragingen, een ondoordacht tijdschema, te kleine bussen, slechte verbindingen en onbemande haltes: een waslijst aan storingen op lijn 36 die al jaren aansleept. Daarom besloten de twee gemeenteraadsleden om de CEO van het Brussels transportbedrijf uit te nodigen voor een ritje op de buslijn. "In de spits moeten mensen soms achttien minuten wachten op een bus. Tussen 19.00 uur en 20.00 uur kan dit zelfs oplopen tot 35 minuten,” vervolgen de twee gemeenteraadsleden. "Ook hebben we opgemerkt dat er niet echt aanknopingspunten zijn voor de buslijn.”

Arnaud Eveillard is een frequent gebruiker van de lijn en wordt elke dag met de situatie geconfronteerd. "Vandaag moest ik 17 minuten wachten op de bus om thuis te komen, zo is het elke avond", klaagt hij. "En aangezien de lijn langs veel scholen passeert, is de bus op die piekuren regelmatig overvol.” Voor de inwoner van Sint-Pieters-Woluwe is de maat vol. Hij begint zijn auto weer te gebruiken.

In hun brief wijzen de twee liberalen ook op het feit dat het laatste herstructureringsplan van de MIVB geen concrete maatregelen trof omtrent de buslijn 36, "terwijl het één van de Brusselse bussen is die het meeste steun nodig heeft.”

"We willen u daarom graag uitnodigen op de bus 36 en een ritje maken door de verschillende wijken van onze gemeente. U zult zien dat het vele geklaag van burgers niet onterecht is, maar eerder een teken van een structureel probleem."

Mobiliteit in Brussel

Moet de auto uit het Brussels stadsbeeld verdwijnen? Wijkt het algemeen belang voor het lokale belang bij wegwerkzaamheden? En heeft de stad nood aan meer openbaar vervoer 's nachts? tvbrussel gaat naar aanleiding van de verkiezingen in op Mobiliteit in Brussel.
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?