Problemen bij parking.brussels houden aan: 'Als het moet, zet ik juridische stappen'

© Peter Dhondt-BRUZZ
| Archiefbeeld.

De technische problemen bij parking.brussels blijven aanhouden, tot groot ongenoegen van heel wat Brusselaars. Burgers krijgen ten onrechte boetes in de bus, en de klantendienst kan de vele oproepen niet meer verwerken en geeft niet thuis. Voor sommige Brusselaars is de maat vol: "Als het niet anders kan, dan zet ik juridische stappen."

Parkeeragentschap parking.brussels kampt al een tijdje met technische problemen. De nieuwe scanvoertuigen schrijven, via een geautomatiseerd systeem, boetes uit die niet altijd terecht zijn. Brusselaars die het agentschap bellen om uitleg of om de boetes aan te vechten, botsen vaak op een overvolle klantendienst.

Thomas Stroobants woont op de grens tussen Sint-Gillis en Elsene. Hij kreeg al een 30-tal onterecht boetes toegestuurd en kreeg de deurwaarder al over de deur. "Het probleem sleept al jaren aan. Elke keer als ik een boete via mail wil betwisten, krijg ik geen antwoord. Ik wil niet onnodig naar de rechtbank gaan, maar als het zo voort blijft duren, overweeg ik om juridische stappen te zetten," aldus Stroobants.

Parking.brussels is bekend met het probleem. "Het gaat om technische problemen bij onze leverancier, bpost, waardoor de brieven niet op een correcte manier worden verzonden," vertelt Sara Jasmes van parking.brussels.

"Ook bij de integratie van gegevens in onze database in Elsene zijn er problemen, waardoor brieven onvolledig worden verstuurd. Onze klantendienst bekijkt elke mail aandachtig, maar heeft inderdaad veel vertraging. We werken hard aan een oplossing", klinkt het.

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?