Verkeer verloopt vlot rond Reyerscomplex

© Brussel Mobiliteit
| De renovatiewerken aan de Reyerstunnels.

Het verkeer rond het Reyerscomplex verloopt zoals op een gebruikelijke woensdagochtend: vlot verkeer en weinig files, aldus Inge Paemen van Brussel Mobiliteit.

"Woensdag is altijd een kalme dag", zegt Paemen. Het verkeer, dat maandag door de gelijktijdige sluiting van drie tunnels in Brussel zeer moeizaam verliep, lijkt terug in zijn plooien te vallen. Woensdag werd een toename van verkeer vastgesteld op de E411 en de Tervurenlaan richting Brussel, maar niets problematisch.

De toegang via de Rodebeeklaan naar de E40 is heropend. Die was eerder afgesloten op vraag van politiezone Brussel-Noord. Ook bij het vervoerbedrijf MIVB was er woensdag een lichte toename merkbaar van het openbaar verkeer. Tijdens de ochtendspits was er meer volk dan gewoonlijk zichtbaar in de metrostations Diamant en Meiser, maar niets opvallend, aldus An Van hamme van de MIVB, ook bij de bussen waren er geen klachten over te veel volk.

Chaos

De zware verkeershinder van maandag kwam volgens Brussel Mobiliteit doordat veel automobilisten de informatieborden hadden gemist. Brussel Mobiliteit verwacht dat het vlot verkeer rond het Reyerscomplex zal aanhouden. "De mensen hebben hun lesje geleerd," aldus de woordvoerster. De dienst houdt momenteel zowel de ochtend- als de avondspits in het oog.

Begin volgende week zal er een evaluatiegesprek plaatsvinden, waarna samen met de gemeente Brussel en de politie bepaald zal worden welke bijkomende maatregelen er genomen zullen worden voor een vlotter verkeer.

2019

De drie tunnels rond het Reyerscomplex blijven gesloten tot eind dit jaar, begin volgend jaar. De Reyers-Meisertunnel richting E40 blijft afgesloten tot half januari volgend jaar. De Reyers-Montgomerytunnel richting E40 blijft afgesloten tot eind 2018 en de tunnel richting Montgomery blijft afgesloten tot begin 2019

Tunnels

Verschillende autotunnels zijn dringend aan renovatie toe. Het beveiligen van alle tunnels zou meer dan 500 miljoen euro kosten. Vraag is hoe het Brussels Gewest dat kan betalen en hoe de mobiliteit moet georganiseerd worden tijdens de sluiting. Experts pleiten voor een definitieve sluiting op lange termijn om de autodruk te verminderen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?