Voorlopig geen klacht tegen Brussels Airport na problemen bagagesysteem

© PhotoNews
| De afhandeling van de bagage in Brussels Airport verliep de voorbije weken erg moeizaam.

Luchtvaarmaatschappijen Brussels Airlines en TUI Belgium gaan momenteel geen klacht indienen tegen Brussels Airport om compensatie te krijgen voor de gemaakte kosten na het probleem met het bagagesysteem. Een losgekomen kofferriem beschadigde een tandwiel waardoor het systeem zaterdag enkele uren plat lag voor herstellingen. Driekwart van de resterende 500 achtergebleven koffers zal vandaag/dinsdag nagestuurd worden, aldus een woordvoerster van luchthavenuitbater Brussels Airport.

Een losgekomen kofferriem beschadigde zaterdagochtend het bagagesysteem dat daardoor enkele uren stil viel. Van de oorspronkelijk 7.000 tot 8.000 stuks achtergebleven bagage resten dinsdag nog circa 500 koffers. Driekwart daarvan zal vandaag/dinsdag nagestuurd worden.

Brussels Airlines heeft momenteel geen intentie om een klacht in te dienen, voor compensatie, tegen de luchthavenuitbater. "Het nasturen van de bagage is voor ons prioritair, én de bedrijfszekerheid van het bagagesysteem, want het is niet de eerste keer dat er zich problemen stellen," zegt woordvoerster Wencke Lemmes. De voorlopige kostprijs van de operatie raamt de maatschappij tussen 1,5 en 2 miljoen euro, incluis mislopen inkomsten.

Ook TUI Belgium gaat momenteel geen klacht indienen tegen de luchthavenuitbater. "Brussels Airport is een heel goede partner. Deze week zitten we samen rond de tafel om de zaak te bekijken en hoe we de samenwerking kunnen verbeteren," zegt Sarah Saucin, woordvoerster van TUI Belgium.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?