| De meeste meldingen gaan over problemen met afval en netheid.

Meer dan 100 meldingen per dag voor Fix My Street in 2018

Vera Tylzanowski
© BRUZZ
10/01/2019

Vorig jaar registreerde de applicatie Fix My Street 38.466 meldingen, oftewel zo'n 28 procent meer dan in 2017. Dat blijkt uit cijfers die BRUZZ opvroeg bij Brussel Mobiliteit. De meeste meldingen hadden betrekking tot afval, wegbekleding en stadsmeubilair.

Via de applicatie kunnen gebruikers problemen op straat melden aan de bevoegde instanties. In 2018 waren er 38.466 meldingen, dat zijn er ongeveer 8.000 meer dan in 2017.

"Het is duidelijk dat de mensen hun weg hebben gevonden naar het systeem," aldus Inge Paemen van Brussel Mobiliteit. "Ze moeten niet opzoeken welke instantie bevoegd is, en ze ook zien dat de problemen opgevolgd worden."

De meeste meldingen gaan over problemen met afval en netheid (16.090). Daarna volgen wegbekleding (8.537) en stadsmeubilair (4.295).

Ondanks het succes Fix My Street zijn er wel nog administratieve problemen. Zo wordt er niet altijd gemeld wanneer een probleem daadwerkelijk opgelost is, waardoor sommige problemen soms maandenlang 'in behandeling' blijven.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel , Samenleving , Mobiliteit , Stedenbouw , Fix My Street , Brussel Mobiliteit

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni