Brusselse e-bikeproducent Cowboy boekt miljoenenverlies

© Cowboy

Het Brusselse elektrische fietsmerk Cowboy boekte vorig jaar drie miljoen euro verlies. Dat verlies heeft volgens Cowboy te maken met de hoge investeringen. "Het verlies was verwacht en ligt in lijn met onze financiële plannen."

Cowboy, de Brusselse start-up die al ruim een jaar "slimme", elektrische fietsen op de markt brengt, heeft vorig jaar een nettoverlies van drie miljoen euro geboekt. Dat schrijft De Tijd. "We investeren zwaar in productontwikkeling", zegt financieel verantwoordelijke Alexander Cram aan de krant. "Door de hoge investeringen was het verlies van 3 miljoen euro verwacht en in lijn met onze financiële plannen."

Hoeveel fietsen Cowboy al verkocht heeft, wil het bedrijf niet bekendmaken. Volgens de start-up werden er dit jaar al drie keer meer fietsen verkocht in vergelijking met 2018. "Cowboy maakt wel al winst per verkochte fiets", aldus Cram. "Maar we blijven investeren in verdere groei en productontwikkeling."

Wellicht zal het bedrijf meer kapitaal ophalen. Vorig jaar haalde Cowboy al 10 miljoen euro op. Bij de oprichting van de start-up wist Cowboy 2,4 miljoen euro op te halen.

Cowboy heeft een tijdelijke showroom met testcircuit aan de Henegouwenkaai
© Peter Dhondt-BRUZZ
| E-bikeproducent Cowboy heeft een tijdelijke showroom met testcircuit aan de Henegouwenkaai.
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?