Meest gevatte klimaatspijbelaars mogen op stage bij reclamebureau

© PhotoNews
| Donderdag 17 januari 2019: leerlingen uit het secundair onderwijs spijbelen opnieuw om in Brussel te manifesteren tegen het gebrek aan politieke actie tegen klimaatverandering.

De drie bosbrossers met de beste slogans op de klimaatmarsen, krijgen een stageplek aangeboden bij een reclamebureau. "Met hun slogans haalden ze niet alleen het nieuws, ze maakten het ook," klinkt het.

Niet alleen de eisen van de klimaatspijbelaars haalden het nieuws, ook hun gevatte slogans haalden met gemak het nieuws. Enkele bosbrossers vielen op door taalpareltjes als "Ik val op mannen met een kleine ecologische voetafdruk" of "Ik wil niet de laatste struik zijn!" 

Een reclamebureau, dat onder andere reclame maakt voor Telenet, KBC en Delhaize, wil de meest gevatte onder de klimaatspijbelaars nu belonen met een stageplek.

"Het is geweldig dat jongeren hun schrijf- en visueel talent gebruiken om serieuze thema's vast te pakken. Met hun slogans haalden ze niet alleen het nieuws, ze maakten het ook. En laat dat nu net de kwaliteit van een goede copywriter zijn," klinkt het in de krant Het Laatste Nieuws.

Kandidaten mogen een foto van hun leuze posten op de sociale media met de hahstag #klimaatcopy.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Nieuws uit Brussel in je mailbox?