De Brusselse e-bikeproducent Cowboy is erin geslaagd 23 miljoen euro op te halen via zijn meest recente kapitaalronde. Met het geld wil Cowboy het product verder ontwikkelen, 30 extra mensen aannemen en hun verkoops- en onderhoudsnetwerk internationaal uitbouwen.

De investeerders zijn onder meer Exor Seeds, HCVC, Index Ventures, Tiger Global, Isomer Capital en Future Positive Capital.

CEO en medestichter Adrien Roose zegt buitengewoon tevreden te zijn met de 23 miljoen euro. "Het is belangrijk dat we kunnen rekenen op een diverse groep investeerders van wereldklasse met een sterke staat van dienst in de ondersteuning van design en technologie.”

“De fondsen zullen ons de mogelijkheid bieden ons team, ons product en onze verkoop- en servicenetwerken in Europa verder te ontwikkelen.”

Met de 23 miljoen euro wil Cowboy naar eigen zeggen zijn merk diversifiëren en laten groeien. Dat omvat de aanwerving van meer dan 30 nieuwe werknemers in de volgende zes maanden, de opschaling van de productie en de verdere uitbreiding van de mobiele onderhoudsnetwerken in Europa.

In mei liet Cowboy nog weten dat de coronacrisis positief leek uit te draaien voor de e-bikeproducent. Het merk verkocht immers 40 procent meer fietsen in april dan in maart, en drie keer zoveel in het eerste kwartaal van 2020 dan in 2019.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel, Mobiliteit, Economie, cowboy, adrien roose

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni