Jullie zijn uiteraard voor dat laatste.
“De auto heeft veel te veel plaats in de stad en produceert te veel geluid en luchtvervuiling. Een auto verplaatst zich nu in een stad even snel als een paard 100 jaar geleden. Fietsers zouden de prioriteit moeten krijgen. Doordat de straten in steden leeg bleven de afgelopen periode, konden mensen zich beter inbeelden hoe dat eruit zou zien.”
Als je die groei ziet als iets dat ondanks de crisis plaatsvindt en gestopt bent met alle marketing, hoe verklaar je dan die extra verkopen?
“Mond-tot-mondreclame. Mensen die tevreden zijn over ons product, of mensen die anderen zien rijden op onze fietsen.”
Jullie communiceren alleen in percentages, kun je me zeggen hoeveel fietsen er verkocht zijn?
“Over cijfers communiceren wij niet. Vorig jaar hebben we 10 miljoen omzet gedraaid en 5.000 fietsen verkocht, dat kan ik wel zeggen. Maar hoeveel we er nu verkocht hebben, zeg ik niet.”
Vorig jaar verloren jullie ook 3 miljoen euro. Zal dat dit jaar anders zijn?
“Het heeft me verbaasd dat daarover destijds zo uitgebreid bericht werd. Voor ons was dat geen verrassing, we zijn een groeiend bedrijf dat moet investeren. Voorspellingen over dit jaar kan ik ook niet doen. Zoals ik zei geven we geen cijfers.”
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.