© Bart Dewaele | Autoverkeer op het Meiserplein.

De tramtunnel onder het Meiserplein staat nog steeds op het to do-lijstje van de Brusselse regering. Vorige maand was daar twijfel over gerezen.

In januari bleek dat het Gewest het eigen bestemmingsplan nog steeds niet had laten wijzigen voor het Meiserplein. En zonder die wijziging kan er ook geen bouwvergunning worden aangevraagd.

Brussels minister van Openbare Werken en Mobiliteit Pascal Smet (SP.A) zegt nu dat het Gewest wel degelijk achter de tramtunnel blijft staan. Enkel het vroegere project van een combinatie met een autotunnel werd (in 2015 al) geschrapt, zei hij maandag in de commissie Infrastructuur van het Brussels parlement.

De tramtunnel is volgens Smet nodig omdat de trams op het Meiserplein in conflict komen met de andere weggebruikers.

Eind 2017 vergaderden de kabinetten van Smet en Didier Reynders (MR) nog met Beliris en Brussel Mobiliteit, de administraties waar ze bevoegd voor zijn.

Wanneer de werken aan de tunnel kunnen beginnen is vooralsnog onduidelijk. De studies over de tramtunnel moeten immers nog beginnen. En de eerder vermelde wijziging aan het gewestelijk bestemmingsplan is ook nog steeds niet gebeurd.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Schaarbeek, Mobiliteit, Meiserplein, tramtunnel, Pascal Smet

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni