| Metrostation De Brouckère.

Clear Channel mag reclameschermen aan Brusselse metrostations plaatsen

© Belga
25/04/2023

Buitenreclamebedrijf Clear Channel heeft de aanbesteding van de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB gewonnen voor de exploitatie van digitale schermen aan de ingangen van de Brusselse metrostations, voor een periode van minimaal twaalf jaar. Dat meldt Clear Channel dinsdag in een persbericht.

Clear Channel mag vanaf begin volgend jaar 125 dubbelzijdige digitale schermen plaatsen. Die zullen voornamelijk in Stad Brussel komen, maar ook in twaalf andere gemeenten.

“Met dit partnerschap versterkt Clear Channel zijn aanwezigheid in Brussel om nieuwe communicatiemogelijkheden te bieden aan adverteerders”, reageert Managing Director van Clear Channel België Jan De Moor.

Touchscreen

Het reclamebureau zegt dan ook veel zorg besteed te hebben aan het ontwerp van de schermen. Dat werd gemaakt door de Belgische ontwerper Axel Enthoven, die eerder al met Clear Channel samenwerkte aan bushokjes in Gent.

Clear Channel belooft ook iedere ingang van het metrostelsel uit te rusten met een touchscreen die informatie biedt over de omgeving van het station en de dienstregeling van de metro in real time zal weergeven.

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni