Brussel Kiest 2018 Gemeentehuis Anderlecht

| Gemeentehuis Anderlecht.

Gemeente Anderlecht wil callcenter voor inlichtingen

TDN
© BRUZZ
18/02/2019

Het nieuwe schepencollege in Anderlecht heeft de ambitie om de gemeentelijke administratie te vereenvoudigen en te moderniseren. Zo komt er onder meer een nieuw callcenter, waar bewoners telefonisch terechtkunnen met hun vragen.

Dat schrijft de krant La Capitale maandag.

Behalve aan een telefooncentrale denkt eerste schepen Jérémie Druart (Ecolo) ook aan een nieuwe website. "Mijn taak is om het leven van de Anderlechtenaar te vergemakkelijken", aldus Druart, die onder meer de posten Informatica en Modernisering van de administratie in zijn portefeuille heeft.

Via de loketten, de nieuwe website en het callcenter hoopt Druart 80 procent van alle vragen in Anderlecht meteen te kunnen beantwoorden. De Anderlechtse schepen zal daarom nog vijf tweetalige administratieve medewerkers opleiden. "Zij zullen zich alleen bij heel specifieke vragen moeten wenden tot de corresponderende dienst."

De mosterd haalt Druart in de stad Gent. "Daar duurde het vijftien jaar voor ze een performante dienstverlening op poten zetten. Ik hoop dat het in Anderlecht sneller gaat", aldus de groene schepen. Er is nog geen budget uitgetrokken voor Druarts plan. Daar stemt het college pas in maart over.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Anderlecht, Samenleving, telefooncentrale, Jérémie Drouart

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni