Nog steeds nijpend personeelstekort bij Brussel Mobiliteit

© Brussel Mobiliteit
| De renovatie van de Hallepoorttunnel (archiefbeeld)

In een memorandum gericht aan de volgende Brusselse regering kaart Brussel Mobiliteit het nijpende personeelstekort opnieuw aan. De onderbemanning kwam een aantal jaar geleden al aan het licht.

Toen het in 2016 brokstukken regende in de Brusselse tunnels, werd Brussel Mobiliteit doorgelicht. Het auditrapport van Ernst and Young dat daar een jaar later uit voortvloeide, loog er niet om. “Nog nooit hebben we een administratie gezien die zo onderbemand is als Brussel Mobiliteit,” klonk het toen.

Dat euvel blijkt vandaag nog niet van de baan, zo stelt zakenkrant L’Echo op woensdag. In een memorandum gericht aan de volgende Brusselse regering, geeft Brussel Mobiliteit heel precies weer hoeveel extra mankracht de administratie nodig heeft om haar taken naar behoren te kunnen uitvoeren.

Zo oordeelt Brussel Mobiliteit negen extra voltijdse medewerkers nodig te hebben om het gewestelijke mobiliteitsplan Good Move, waarbij vijftig Brusselse woonwijken autoluw moeten worden gemaakt, tot een goed einde te brengen. Om het meerjarenplan voor de renovatie van de Brusselse tunnels te kunnen uitvoeren, schat Brussel Mobiliteit vijf extra voltijdse medewerkers nodig te hebben.

In totaal hoopt Brussel Mobiliteit versterkt te worden met 69 medewerkers tegen 2020. Naast het personeelstekort, wijst Brussel Mobiliteit ook op de noodzaak van een contract tussen de overheid en Brussel Mobiliteit om doelstellingen vast te kunnen leggen. Ook wil de administratie een interne controle ontwikkelen om te bekijken of die doelstellingen gerespecteerd worden.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?